Güncelleme Tarihi: 27 Haziran 2025

Gösterim: 457

Tarih Bölümümüzden İstanbul Kültür Turu

 Tarih Bölümü öğrencilerimiz, Yeniçağ Tarihi A.B.D. öğretim üyelerimizden Doç. Dr. Bekir Gökpınar’ın rehberliğinde İstanbul’da kapsamlı bir kültür turu gerçekleştirdi. Akademik ve kültürel bakımdan zengin içerikli bu gezi kapsamında öğrenciler; Yedikule Hisarları, Panorama 1453 Tarih Müzesi, Topkapı Türk Dünyası Kültür Mahallesi, Miniatürk, Topkapı Surları, Osmanlı Arşivi, İSAM Kütüphanesi, 29 Mayıs Üniversitesi, Yuşa Tepesi, Anadolu Hisarı Müzesi, Üsküdar Meydan Camileri, Eminönü Yeni Camii ve Mısır Çarşısı, Dolmabahçe Sarayı, Topkapı Sarayı, Gülhane Parkı, Aya İrini Müzesi ve Ayasofya Camii gibi İstanbul’un önemli tarihi ve kültürel mekânlarını ziyaret etti. Gezinin en dikkat çeken duraklarından biri ise 29 Mayıs Üniversitesi oldu. Burada öğrencilerimiz, Osmanlı tarihçiliğinin önde gelen isimlerinden Prof. Dr. Feridun Emecen ile bir araya gelerek tarihçilik mesleği üzerine sohbet etme ve hatıra fotoğrafı çektirme fırsatı buldu. Emecen Hoca, tarih araştırmalarının bugünü ve geleceği üzerine önemli değerlendirmelerde bulundu. Bir diğer önemli ziyaret noktası olan T.C. Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri Başkanlığı Osmanlı Arşivleri'nde ise öğrencilere Osmanlı arşivcilik geleneği, arşivlerde araştırma yapma yöntemleri, belge muhafazası ve restorasyon süreçleri hakkında detaylı bir sunum yapıldı. Ayrıca, arşivde muhafaza edilen belgelerin tasnif süreçleri yerinde incelendi ve "Osmanlı Arşivinin Dünü ve Bugünü" konulu sergi gezildi. Gezinin İSAM (İslam Araştırmaları Merkezi) durağında ise Kurumsal İletişim Birimi tarafından kütüphane tarihi, araştırma veri tabanları ve kullanıcı hizmetleri hakkında bilgi verildi. Sunumun ardından öğrencilere yönelik bir kütüphane tanıtım turu düzenlendi. 

Tarih Bölümümüz tarafından düzenlenen bu kültürel gezi, öğrencilerimizin tarihî mekânları yerinde görmeleri, akademik camiayla buluşmaları ve arşiv/kütüphane gibi araştırma merkezlerini tanımaları açısından oldukça verimli geçti. Öğrencilerimiz, bu anlamlı etkinlik sayesinde tarihî bilginin sadece teorik düzeyde değil, saha gezileriyle pekiştirilen bir süreç olduğunu yerinde gözlemleme imkânı buldular.